تعداد بازدید: ۱۱۲۴
کد خبر: ۴۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶ - 09 March 1401
همایش هیئت امنا مواکب استان سمنان برگزار شد

همایش مدیران مواکب و مسئولین ستاد توسعه بازسازی عتبات عالیات استان سمنان

همایش هیئت امنا مواکب استان با حضور حجت الاسلام والمسلمین مطیعی نماینده ولی فقیه و امام جمعه در استان سمنان،ریس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان وحسن اسلامی راد معاون امنیتی استاندارودبیر اربعین استان و جمع زیادی از مدیران استان، مسئولین مواکب و مدیران بازسازی عتبات عالیات شهرستان ها در مجتمع کلاهدوز شهمیرزاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان سمنان؛ در این همایش حجت الاسلام والمسلمین مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در این همایش با بیان اینکه نیاز است موکب داران به طور جدی از خودیت ها و مَنیت ها پرهیز کنند گفت: آفت یک موکب توجه به ظواهر و کمیت در موکب ها است.
وی با اشاره به اینکه تجمیع مواکب و همکاری در کیفی سازی تاثیر بسزایی در ارائه خدمات مطلوب تر خواهد داشت اظهار داشت: برای بهبود خدمت رسانی به زائزین اباعبدالله الحسین (ع) نیاز به یک همکاری و عزم همگانی وجود دارد.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه روند خدمت رسانی مواکب استان در ایام اربعین مطلوب و مورد رضایت است افزود: نیاز است کمک های مردمی به جا و در جهت مناسب هزینه شود و از اصراف در مواکب پرهیز شود.
ایشان با اشاره به تلاش رسانه ای دشمن برای کوچک جلوه دادن اربعین افزود: نباید از کار فرهنگی و رسانه ای در موکب ها پرهیز شود و توجه به این مهم امری ضروری است.سپس
اقای اسلامی راد دبیر ستاد اربعین استان سمنان نیز در این همایش گفت: اولویت ما با کیفی سازی و ارائه خدمات مطلوب تر به جای تعدد مواکب است.
وی با بیان اینکه در حوزه مستند سازی و کار رسانه ای باید فعالیت های بهتری در موکب ها صورت گیرد گفت: دشمن با همه توان در حال کوچک نشان دادن اربعین بوده و کار رسانه ای در زمان حاضر یک امر ضروری است.
اسلامی راد افزود: احترام به زائرین سیدالشهدا (ع) یک اولویت و امری ضروری بوده و همه موکب ها باید به آن با جدیت توجه کنند.

اقای جبار دوستمحمدیان رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان سمنان در این همایش با تقدیر از تلاش های مردم و خیرین در کمک رسانی به برپایی و خدمت رسانی موکب ها در ایام اربعین گفت: خدمت به زائرین سیدالشهدا برگ زرین افتخاری برای شما موکب داران است.
ایشان با شاره به پروژه های در دست اجرای ستاد بازسازی عتبات عالیت استان گفت: پروژه ساخت ساخت درب حرم امامین عسکریین (ع) در سمنان یکی از پروژه های بزرگ و در دست اجرا است.
دوستمحمدیان افزود: ساخت سقاخانه در شهر بلد و در مجموعه امامزاده سید محمد پروژه دیگری است که در حال حاضر در دست اجرا می باشد.

⚫️رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان افزود: امیدواریم با ریشه کن شدن ویروس کرونا زمینه حضور میلیونی زائران ایرانی در عتبات فراهم شود و همه مواکب نیز امکان حضور و خدمت رسانی در این راهپیمایی اربعین جهانی را داشته باشند.

مهدی کاشفی مسئول اربعین ستاد عتبات عالیات استان سمنان نیز در این همایش گفت: در حال حاضر 38 موکب ثبت شده و فعال در استان سمنان مشغول فعالیت میباشند
⚫️وی افزود: بحث استقرار موکب ها موضوع مهمی بوده و تاکید ستاد بر استقرار موکب ها در مسیر و مرز مهران است که در سال جاری علاوه بر حضور مواکب در کشور عراق برنامه های خوبی برای مرز مهران نیز برنامه ریزی شده است.
مهدی کاشفی با اشاره به اینکه این همایش اولین همایش موکب داران در سال جاری است اظهار داشت: تا زمان اعزام موکب داران، 3 همایش دیگر نیز با هدف انسجام بخشی و افزایش هماهنگی موکب داران با برنامه ریزی های انجام شده برگزار خواهد شد.
مسئول اربعین ستاد عتبات عالیات استان با تقدیر از نیکوکاری خیرین و مردم در کمک به برپایی موکب ها در ایام اربعین افزود: خدمت رسانی به زائرین سیدالشهدا نیازمند یک همکاری جمعی بوده و از همه برای همکاری و کمک رسانی به موکب ها و زائرین اباعبدالله (ع) دعوت می شود.
در پایان این نشست بحث و گفتگو در جهت دغدغه مند سازی فرهنگی بیشتر مواکب و قرار دادن برنامه مشخص در راستای این مهم گردید‌.

تعداد بازدید : 7

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
ویدیو
پرطرفدارترین